Graczy zapraszamy na reklamę

28 maja 2012, 09:15

Reklamy w grach nie są niczym nowym. Już przed ponad 20 laty można było w nich zobaczyć znaki firmowe czy banery stanowiące część grafiki gry. Teraz jednak reklamy w grach mogą przypominać to, co znamy z telewizji.



Kaspar zadowolony© University of Hertfordshire

Robot jako pośrednik w kontaktach międzyludzkich

30 maja 2007, 10:36

Naukowcy z Uniwersytetu w Hertfordshire wykorzystują roboty, aby pomagać w efektywniejszej komunikacji dzieciom z zaburzeniami rozwojowymi i niepełnosprawnością intelektualną.


Wpływ głosu na postrzeganie systemów IVR

24 września 2012, 12:33

W jaki sposób osobowość i płeć głosu w urządzeniach z systemem IVR (ang. interactive voice response), interaktywnym menu głosowym do automatyzowania obsługi np. połączeń przychodzących, wpływa na postrzeganie technologii? Takie właśnie pytanie postawili sobie Rochelle Edwards i Philip Kortum, prelegenci na 56. dorocznej konferencji Human Factors and Ergonomics Society (HFES).


Grand Theft Auto IV© Take 2 Interactive

Microsoft płaci 50 milionów za dodatki do GTA IV

19 czerwca 2007, 14:13

Microsoft zapłacił twórcom Grand Theft Auto 50 milionów dolarów za wyprodukowanie dodatkowych epizodów dla konsoli Xbox 360. Działanie takie ma pozwolić koncernowi z Redmond konkurować z konsolą.... PlayStation 2.


Cyfrowe mumie do odwijania

1 lipca 2013, 10:20

Muzeum Archeologii Śródziemnomorskiej i Bliskiego Wschodu (Medelhavsmuseet) w Sztokholmie zdigitalizuje kolekcję 6 mumii. Dzięki interaktywnej wizualizacji zwiedzający będą mogli zbadać trójwymiarowe modele i stwierdzić, co właściwie znajduje się w sarkofagu. Otwarcie stałej ekspozycji ma nastąpić w lutym przyszłego roku.


© UCSD

Wyświetlacz o rozdzielczości 220 milionów pikseli

24 sierpnia 2007, 10:04

Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego skonstruowali wyświetlacz komputerowy o najwyższej rozdzielczości na świecie. Pokazuje on obraz złożony z 220 milionów pikseli.


Ballmer upraszcza strukturę Microsoftu

10 lipca 2013, 10:09

Media zdobyły nieco szczegółów na temat największej w dziejach Microsoftu reorganizacji firmy. Zmiany zostaną prawdopodobnie oficjalnie ogłoszone pod koniec bieżącego tygodnia. Głównym autorem zmian organizacyjnych koncernu jest Steve Ballmer, który konsultował je z wąską grupą współpracowników


Ruszają prace nad pierwszymi sztucznymi osobowościami

15 kwietnia 2008, 10:24

Ludzkie cechy przypisujemy zwierzętom, a nawet przedmiotom. Nic dziwnego, że chcemy, by roboty także miały jakiś charakter. W przyszły weekend inżynierowie z 10 uczelni z 7 krajów rozpoczną prace nad pierwszymi sztucznymi osobowościami. Potrwają one cztery lata. Maszyny stanowią coraz większą część społeczeństwa, musimy więc poświęcić więcej uwagi kwestiom ich kontaktów z człowiekiem.  


Myślą za dwóch, mówią za jednego

11 września 2013, 11:47

U osób dwujęzycznych oba opanowane języki są cały czas aktywne. Nie ma przy tym znaczenia, czy w danym momencie ktoś świadomie chce się posłużyć i jednym, i drugim, czy nie oraz ile czasu upłynęło od ostatniego posłużenia się "poprzednim" językiem - kilka sekund czy parę dni.


© Nickdrj

Płaczące sumo

30 kwietnia 2008, 08:15

W zeszłą niedzielę (27 kwietnia) w tokijskiej świątyni Sensoji odbyły się doroczne zawody w płaczącym sumo (jap. Nakizumo, ang. crying sumo). Biorą w nich udział pary niemowląt. Wygrywa to, które zapłacze pierwsze albo (gdy uderzą w płacz jednocześnie) to, które zawodzi głośniej. Maluchy są trzymane w kręgu przez zawodników amatorów, a werdykt wydaje doświadczony sędzia.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy